IX Baltijas valstu logopēdu kongress
KONGRESA TĒMA - MULTILINGVISMS
Kongress notiks attālināti. Visas lekcijas tiks tulkotas latviešu valodā!
Īss ieskats Baltijas valstu 9. Logopēdu kongresa programmā:
12.aprīlis 2024.
10:00 – 10:45 Kongresa atklāšana
10:45 – 11:45 Galvenā uzruna. Valodas attīstības traucējuma novērtējums multilingvāliem bērniem – piekļuves barjeras logopēdijas pakalpojumu sniegšanai un ietekumi to pārvarēšanai.
Wiebke Scharff Rethfeldt Profesore, runas un valodas terapijas zinātņu direktore Logopēdijas programmā Hochschule Bremen Vācijā
11:45 – 12.00 Kafijas pauze
12:00 – 12:30 Kā bērna vecums un pieredze ar otru valodu ietekmē viņa izteikšanās spējas šajā valodā. Šis aspekts tiek izpētīts gan bērniem, kuri apgūst otro valodu vienu pēc otras un attīstās tipiski, gan tiem, kuriem ir valodas attīstības traucējumi.
Sini Smolander MA runas un valodas terapeite, universitātes mācībspēks un doktorantūras kandidāts logopēdijā Somijā.
12:30 – 13:00 Novērtējums un intervence bilingvāliem bērniem ar valodas attīstības traucējumu.
Eva-Kristina Salameh Logopēde un PhD (medicīnas fakultāte) Zviedrija
13:00 – 13:30 Kā teikumu saprašana un runāšana otrajā valodā ietekmē 6 gadus vecus bērnus, kuri mācās divas valodas vienu pēc otras, gan tiem, kuri attīstās tipiski, gan tiem, kuriem ir valodas attīstības traucējumi.
Sini Smolander MA runas un valodas terapeite, universitātes mācībspēks un doktorantūras kandidāts logopēdijā Somijā
13:30 – 14:15 Pusdienu pauze
14:15 – 14:45 Naratīvo prasmju dinamisks novērtējums, lai identificētu attīstības valodas traucējumus monolingvāliem un divvalodīgiem franču valodā runājošiem bērniem.
Olivija Hadjadj Doktorantūras studente Ženēvas Universitātē Logopēdijā Šveice
14:45 – 15:15 Daudzvalodība dažādos sabiedrības kontekstos: dažu divvalodības un daudzvalodības galveno jēdzienu pārdomāšana.
Elin Thordardottir PhD. SLP – Audiologs, profesore McGill Universitātē Montrealā un asociētā profesore Islandes Universitātē
15:15 – 15:45 Krievu valodas mantojuma runātāju lasīšanas un rakstīšanas prasmju attīstība Somijā – pierādījumi no lietišķiem lingvistiskiem pētījumiem.
Riikka Ullakonoja PhD Docents Pēcdoktorantūras pētnieks Piemēroto valodu studiju centrā Jyväskylä Universitātē
15:45 – 16:00 Kafijas pauze
16:00 – 17:00 Galvenā uzruna. Kompetences, kas Logopēdam nepieciešamas, lai efektīvi strādātu ar daudzvalodīgiem cilvēkiem un viņu ģimenēm.
Lemmietta G. McNeilly Ph.D. Galvenais darbinieks ASHA CCC-SLP FASAE CAE FNAP ASV
13.aprīlis 2024.
10:00-10:30 Pāreja uz izglītību igauņu valodā no skolēnu valodas attīstības atbalsta perspektīvas.
Reili Argus PhD Profesore Tallinas Universitātes Humanitāro zinātņu fakultātē Igaunija
Tiia Õun PhD Izglītības fakultātes direktore Tallinas Universitātē Igaunija
10:30-11:30 Darbnīca: KaLaKe: Diagnostikas rīka izstrāde daudzvalodu valodas novērtēšanai igauņu valodā.
Virve- Anneli Vihman PhD Tartu Universitāte
Adele Vaks MA
11:30 – 11:45 Kafijas pauze
11:45 – 12:15 Kā AAK var atbalstīt daudzvalodu bērnus, kuri nerunā izglītības ieguves valodā.
Signhild Skogdal Logopēde un asociētā profesore UiT Arktiskajā Universitātē, Norvēģija
12:15 – 12:45 AAK— tilts uz vairākām valodām.
Signhild Skogdal Logopēde un asociētā profesore UiT Arktiskajā Universitātē, Norvēģija
Carolina Caggiano 4 bērnu māmiņa, no kuriem vecākā ir Izabella, AAK lietotāja Norvēģijā
12:45 – 13:15 Stostīšanās epidemioloģija un daudzvalodu grupas.
Johanna Einarsdottir PhD, profesore, Medicīnas fakultāte, Veselības zinātņu nodaļa; Izglītības un pedagoģijas fakultāte, Izglītības nodaļa Islandes Universitātē
13:15 – 14: 15 Pusdienas
14:15 – 14:45 Skaņu izrunas traucējumi bilingvālā kontekstā.
Dr Sean Pert Mančestras Universitāte, Apvienotā Karaliste
14:45 – 15:15 Bilingvisms un intelektuālās attīstības traucējumi: ķecerība, utopija vai iespējamā realitāte?
Annick Comblain Liège Universitāte, Belģija
15:15 – 15:45 Kafijas pauze
15:45 – 16:00 Radniecīgu attēlu nosaukumi bilingvālā afāzijā.
Abhijeet Patra PhD, Vecākais lektors, Mančestras Metropolitan Universitāte, Apvienotā Karaliste
16:00 – 17:00 Galvenā uzruna. Procesuālās un deklaratīvās atmiņas ieguldījums multilingvālas valodas terapijā.
Michel Paradis PhD McGill Universitātē; PhD Monreālas Universitātē, Kanāda